A wonderful sportsday in Europe ,maar laat ik vooral de prachtige dag in Kings Park niet vergeten

2 april 2023 - Carine, Australië

Feyenoord, Max Verstappen, Tadej Poga čar en Lotte Kopecky zorgden ervoor dat de prioriteiten gisterenavond ergens anders lagen. Aangezien het hier 6 uur later is, was het na middernacht dat ik de finish van de dames in de Ronde van Vlaanderen zag, wat een race van SD Worx en wat genoot ik van hun teamwork. Sowieso 'Tour of Flandres' was van uitzonderlijke klasse, zowel bij de dames als de heren, wauw, koers vanaf de start!!

Dus mijn dag van 2 april in een vogelvlucht. Na alweer een hele korte nacht van 6 uurtjes, want blijkbaar heeft mijn lijf niet meer nodig, ben ik gewoon weer klaar wakker, maar dat terzijde, jetlags daar doet mijn lijf iig niet aan :-).

Maar om 10.00 uur moesten we gereed staan voor ons uitje naar Kings Park.

020423_KINGS PARK_BOTANIC GARDEN_06020423_KINGS PARK_BOTANIC GARDEN_07

Kings Park (400 ha groot) is 1 van de wereld grootste stadsparken wat rijk is gevuld met de Aboriginal en Europese geschiedenis, wat zich laat zien in een werkelijk schitterende botanische tuin. Deze botanische tuin beslaat 2/3 van het gehele park

020423_KINGS PARK_BOTANIC GARDEN_00020423_KINGS PARK_BOTANIC GARDEN_12020423_KINGS PARK_BOTANIC GARDEN_01020423_KINGS PARK_BOTANIC GARDEN_10

en je vind daar meer dan 3000 soorten dieren, planten, struiken en bomen. (flora) De twee auto's bepakt met stoelen, kleed mee zodat we ook heerlijk konden zitten in het park.

Jackie, Phil, Esther and I started a walk in the park, terwijl Rob en Ineke daar een heerlijk plekje hadden in de schaduw van het prachtige park.

020423_KINGS PARK_BOTANIC GARDEN_05

Laat ik vooral niet vergeten wat je vanaf Kings Park voor een geweldig uitzicht hebt op de rivier de Swan en op de stad Perth.

020423_KINGS PARK_BOTANIC GARDEN_02020423_KINGS PARK_BOTANIC GARDEN_03

Maar ook een monument ter nagedachtenis aan de gevallenen van WO I mag niet ontbreken op zo'n plaats vol historie. 'Lest we forget'

020423_KINGS PARK_BOTANIC GARDEN_08

Op de terugweg van Kings Park zijn Phil, Jackie en ik via de kustlijn gereden en een heerlijke lunch gehad bij Clancy's Fish Bar .

En natuurlijk even het strand op en met de voeten in de zee. De dag heb ik afgesloten met het kijken van sport en ik heb bij Esther gekeken naar een fantastische editie van de Ronde van Vlaanderen.  Dat deed ik samen met kat Sparkey

020423_WOONKAMER ESTHER_RvV KIJKEND

Formule 1 in Adelaide is bijna volledig aan mij voorbij gegaan, hoe dan :-)

..........morgen een 'rustdag' waar ik een stukje ga fietsen, wordt vervolgd

1. Spencer Pattiwael van Westerloo:
    3 april 2023
    Het was inderdaad een prachtige (sport) dag!!! Ik dacht je nog te zien op de televisie bij de F1 maar dat was denk ik iemand anders………
  2. Frank Zondag:
    3 april 2023
    Haha, that was my twin brother from another mother Spenc 😁🤣
  3. Ineke:
    3 april 2023
    Mooie foto's Frank en wij zien dat je geniet
  4. Frank Zondag:
    4 april 2023
    Ineke, dat doe ik zeker, met volle teugen!
  5. Egbertsmit:
    3 april 2023
    Het is zo verdomd eind rijden met de camper maar anders -----prachtig
  6. Frank Zondag:
    3 april 2023
    Ja, ja, Ep, je zult ook nog een stuk moet varen met de camper. En het mooie hier is dat 'wild kamperen' hier ook is toegestaan.
  7. Kirsten:
    3 april 2023
    Wat een gezelligheid! En super mooi weer, maar gelukkig hier vandaag :) ook.
  8. Frank Zondag:
    4 april 2023
    Ja Kirsten, op de wereld is het oneerlijk verdeeld wat het weer betreft. Het is hier echt een fantastisch klimaat.
  9. José:
    5 april 2023
    Ziet er goed uit, geniet ervan.
    Groetjes en liefs aan iedereen.
    Je zussie
  10. Frank Zondag:
    5 april 2023
    Hey zussie, dank je wel, groetjes terug en een dikke kus.

Je broertje xx