Plannen zijn er om ook weer te wijzigen........

6 mei 2023 - Smilde, Nederland

Plans are changing............maar het is nog altijd 1 mei, de dag van onze terugvlucht. (Dit verhaal zit ik pas te typen op 5 mei, want we zijn al weer 3 volle dagen terug op NLD bodem.)

Mount Faber Cable Carmoet nog even op het to do lijstje blijven staan, want ik ben na het ontbijt eerst op pad gegaan om een apotheek op te zoeken. Tante Ineke was niet helemaal fit en zij had behoefte aan wat medicatie, dus daarvoor ben ik eerst op pad gegaan. Uiteindelijk de apotheek gevonden op aangeven van het super vriendelijke personeel van het hotel. De apotheek lag in het Bugis Shopping Center (1 laag onder de grond) , dus ik dacht onder de grond door te lopen, alleen dat kan niet, het was maar 1 halte met de Down Town Line, maar ik wilde perse wandelen, dus dan maar door de drukke straatjes, waar een markt was. Het was een bloedhete dag, het zonnetje brandde lekker.

20230501_111410

20230501_112844

Nadat ik tante de medicatie had gebracht en op de hotelkamer een check heb gedaan, hoe het ging, ben ik aan de wandel gegaan om via Fort Canning Hill te wandelen. Google zelf maar even de historie van Fort Canning. Momenteel staat er nog steeds een kazerne, maar ook Hotel Fort Canning staat hier op deze heuvel. Op weg naar Fort Canning zag ik ook dat ze mijn auto netjes hadden geparkeerd.

20230501_133103

Geniet even van de plaatjes.

20230501_12225820230501_12231820230501_12361720230501_12384820230501_124051

20230501_124313

Blijkbaar was ik tijdens mijn wandeling via Fort Canning Hill pas halfweg toen ik besloot om weer naar beneden te gaan, het park uit. Ben toen het park uitgekomen aan de ZO kant, dus toen was het even zoeken op google maps. (Ik had geen internet meer over, maar gelukkig had ik op de hotelkamer de kaart offline gedownload).  Ik ben toen via het terrein van een universiteit, de SMU (Singapore Management University) gewandeld en uiteindelijk weer terug richting

20230501_131517

ons hotel, Village Hotel 'Albert Court'. Eens even kijken hoe het met tante haar 'rustdag' verliep. Ben even naar de keuken gegaan om voor haar wat toast met jam te halen en wat een aardig personeel werkt er in het hotel, top!

Inmiddels was het 15.00, toen ik voor een ietwat verlate lunch zelf een terrasje opzocht, nog 3 uurtjes voordat onze taxi ons oppikt.

20230501_154440Dit keer voor een overheerlijke Curry maaltijd bij het Indiaas restaurant bij ons op de hoek.

Ook het restaurant Shis Mahal bleek van dezelfde eigenaar te zijn als het Royal Albert Cafe,  het restaurant in het hotel, wat het ontbijt verzorgt. Het viel tante Ineke en mij al op dat het personeel ook heel veel reclame maakte voor alle tentjes buiten het hotel, allemaal zelfde eigenaar dus.

Toen was het toch allemaal uit met de pret, 18.00, taxi stond al klaar, koffers erin, uitchecken bij het hotel en op naar Changi Airport. Hier brachten we eerst onze koffer weg in terminal 1, waar ook iemand van het grondpersoneel ons weer goed hielp met het verkrijgen van het koffer label en de boardingpas.

Op naar The Jewel op Changi Airport ;

Wikipedia: Jewel Changi Airport (also known as Jewel or Jewel Changi) is a nature-themed entertainment and retail complex surrounded by and linked to one of the passenger terminals of Changi Airport, Singapore. Its centrepiece is the world's tallest indoor waterfall, the Rain Vortex, that is surrounded by a terraced forest setting.

Jewel includes gardens, attractions, a hotel, about 300 retail and dining outlets, as well as early baggage check-in aviation facilities. It covers a total gross floor area of 135,700 m2 (1,461,000 sq ft), spanning 10 storeys – five above-ground and five basement levels.[6] Its attractions include the Shiseido Forest Valley, an indoor garden spanning five storeys, and the Canopy Park at the topmost level, featuring gardens and leisure facilities.[7]

Jewel receives about 300,000 visitors per day. In October 2019, six months after its soft opening, it had welcomed 50 million visitors, exceeding its initial target for the whole year. Eind uitleg wiki

Bij the Jewel wilde ik voor 3 uurtjes de Changi Lounge gaan reserveren voor tante Ineke en mij, dus tante ergens bij de waterval neergezet

20230501_215517

op een bankje met onze handbagage en ik op pad. Op naar de changi lounge om daar te reseveren en op de valreep ook nog even een rolstoel geleend voor tante. De terugwandeling van terminal 1 (Jewel) naar terminal 3 via de sky train is toch altijd een behoorlijk stuk.

20230501_193207

Singapore is echt een must see als je toch zo een lange reis maakt, echt een aanrader. Op naar Amsterdam :-(