Easter, surely now, can all of your hearts be free.......

10 april 2023 - Dunsborough, Australië

What will you do
Make a stone of your heart?
Will you set things right
When you tear them apart?
Will you sleep at night
With the plough and the stars alight?

What will you do
With the wire and the gun?
That'll set things right
When it's said and done?
Will you sleep at night
Is there so much love to hide?

Easter Marillion live in Royal Albert Hall

(Songwriters: Steve Rothery, Mark Kelly, Pete Trewavas, Ian Mosley, Steve Hogarth)

Pasen, 1e en 2e paasdag in Dunsborough

en terwijl ik dit schrijf heb ik mijn meest favoriete band Marillion op mijn oortjes en het nummer wat ik beluister is Easter, recorded Live in the Royal Albert Hall (zoek maar op op spotify :-) )

Het nummer (1997) gaat over de ellende in Noord-Ierland ...........till so far, the history lessons

20230410_100509mijn 'werkplekje'

Vandaag een kort verslag met een hoop foto's van onze 1e paasdag met zijn zessen en 2e paasdag, waar Esther, Griffin en Lockie (kameraad Griffin) nog aansluiten. De laatst 2 genoemden komen bij mij 'wonen' op de 1e verdieping :-) ........geniet nu nog van mijn rust hier :-) .

En ik zit nog altijd te bekomen van de geweldige editie van Parijs-Roubaix, de hel van het Noorden........wat een sportmannen, die WvA en MvdP en Jasper Philipsen.  Jammer dat van Aert lek reed op een cruciaal punt.

20230410_100452Bedden voor de mannen20230410_100442Mijn slaapkamer

Gisteren op mijn moeders verjaardag, Ma hopelijk heb je gisteren een mooie verjaardag hebt gehad, met onverwachte visite als verrassing, ik hou van je! zijn wij (Jackie, Phil en ik) met een wandeling door het vroege ochtendzonnetje gestart om te verkennen waar de leuke terrassen zijn, we already did that job Esther :-).

Screenshot_20230410_104448_Stravaprintscreen strava

Na een heerlijk ontbijt, eieren met spek, zijn we ons gereed gaan maken voor een strandochtend. We maakten ons op voor een hele lange wandeling naar het strand ......van 200 meter met 1 kayak, stoelen, SUP board (je weet wel, zo'n plank waar je op kan 'proberen' te staan om te peddelen :-) ). Afijn helemaal geïnstalleerd, Rob en Ineke op de stoelen, genietend van het komische vermaak wat hun stond te wachten, Jackie in de kayak en Frank staand ..... knielend ......liggend en drijvend naast de SUP. Voor bewegende beelden verwijs ik jullie naar de video's.

20230409_112738Jackie al kayakkend, soepeltjes

20230409_111738Mijn knieën een ogenblik rust gunnen na de 18 pogingen om 5 meter achter elkaar te SUPPEN :-)

Na een geslaagde 2 uurtjes op strand hebben we een paar kleine boodschappen gehaald en wat voor de lunch. En na een korte siësta, zijn we met de 2 auto's op pad gegaan naar Cape Naturaliste Lighthouse, waar Rob en Ineke zijn blijven zitten en genoten van een ijsje op de picknick set, hebben wij de entree betaald om de vuurtoren te bezichtigen. De vuurtoren is nog altijd in gebruik, voor de veiligheid van de scheepvaart. Als je kijkt naar de uitstulping waarop deze vuurtoren staat (op google maps) dan zul je snappen dat deze keihard nodig is hier!

CN_lighthouse-001-640x564CN_Lighthouse-006-1-664x44020230409_154822

Vanaf de vuurtoren zijn we begonnen aan onze 2e iets langere wandeling naar het Whale Watching Platform waar we helaas geen walvissen hebben gespot, we zitten daarvoor buiten het seizoen. (sept-nov). Maar geniet van de plaatjes en het uitzicht op zowel de foto's en video's.

20230409_16250320230409_16243720230409_162343

20230409_162106

Na deze prachtige plekjes te hebben bewonderd, nog even een korte stop bij Bunker Bay Beach volgens Jackie een strandje met hotels en horeca voor de 'elite'. Zijn wij uiteraard niet geweest :-) Wij klauterden alleen maar even tussen de rotspartijen om kort te kijken of we nog Abalones konden vinden. Volgens tante Ineke mag je deze abalone maar een bepaalde periode zoeken, vergelijk het maar met onze Zeeuwse mosselen. Het is ook een schelpdier met schijnbaar veel proteïnen, gelijk als oesters. Of ze ook het zelfde effect hebben, weet ik niet!

Na deze inspannende en mooie dag hebben we ons op de Chevaps, salade,  een lekker vegetarisch gerecht voor Phil en een bonensalade gestort. De chevaps (worstjes) heb ik op de BBQ gebakken.

20230409_181903

2e Paasdag, 10 april zijn Jackie, Phil en ik weer gestart met een lekkere wandeling, deze keer de andere kant op. We hoefden geen 'take away' koffie te scoren, want we hebben inmiddels de juiste cups voor het Dellonghi apparaat wat hier in het huisje staat.

Screenshot_20230410_104526_Strava20230410_065148IMG-20230410-WA0000

Het weer lijkt anders te worden, er hangen wat donkere wolken boven de Indische Oceaan, dus regen op komst hier, we''ll see, it is what it is........

Gisteren had Jackie de eieren met spek gebakken, vandaag was het mijn beurt om kaas omelet te maken bij het ontbijt. Blijkbaar vielen ze in de smaak, dus misschien mag ik ze nog een keertje maken :-)

Nu zijn we aan het wachten op de komst van Esther, Griffin en Locky.

Tot het volgende verhaal

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke:
    10 april 2023
    weer een mooi verhaal en mooie foto`s
  2. Egbertsmit:
    10 april 2023
    Frank , ik zie dat je geniet groetjes
  3. Co en Jan Wubs:
    10 april 2023
    Hele mooie foto’s, leuke reisverhalen.
    Geniet ervan Frank.
  4. Frank Zondag:
    15 april 2023
    Hallo Co en Jan,

Ja, ze maken het mij wel erg makkelijk om hier mooie foto's te maken, er is namelijk zoveel moois te zien.
    Onze vakantie naar het zuiden zit er weer op, we zijn weer 'thuis' en de eerste wasmachines zijn al weer door gedraaid en hangen al aan de lijn.
    Nu volgen er nog een paar dagtripjes, maar ik ben al over de helft, het aftellen begint dan :-(

groet en tot over 2 weekjes aan de Korenmolen, dan zal ik tante Ineke ook even voor komen stellen
  5. Anneke wageveld:
    10 april 2023
    geniet van deze mooie vakantie,en de prachtige omgeving,ende reis verhalen
  6. Spencer Pattiwael van Westerloo:
    11 april 2023
    Do you remember?
    Chalk hearts melting on a playground wall
    Do you remember?
    Dawn escapes from moon washed college halls
    Do you remember?
    The cherry blossom in the market square
    Do you remember?
    I thought it was confetti in our hair
    By the way, didn't I break your heart?
    Please excuse me, I never meant to break your heart
    So sorry, I never meant to break your heart
    But you broke mine
    Kayleigh, is it too late to say I'm sorry?
    And, Kayleigh, could we get it together again?
    I just can't go on pretending
    That it came to a natural end
    Kayleigh, oh I never thought I'd miss you
    And, Kayleigh, I thought that we'd always be friends
    We said our love would last forever
    So how did it come to this bitter end?
    Do you remember?
    Barefoot on the lawn with shooting stars
    The loving on the floor in Belsize Park
    Do you remember?
    Dancing in stilettoes in the snow
    Do you remember?
    You never understood I had to go
    By the way, didn't I break your heart?
    Please excuse me, I never meant to break your heart
    So sorry, I never meant to break your heart
    But you broke mine
    Kayleigh, I just want to say I'm sorry
    But, Kayleigh, I'm too scared to pick up the phone
    To hear you've found another lover
    To patch up our broken home
    Kayleigh, I'm still trying to write that love song
    Kayleigh, it's more important to me, now you're gone
    Maybe it will prove that we were right
    Or it'll prove that I was wrong

Mijn eerste kennismaking met de band. Gezien in de Ahoy in 1987 samen met Aize (met ons beide ‘KVV’ voorkomen). Thanks voor de mooie foto’s en verhalen (en muziek!) 🎤
  7. José:
    11 april 2023
    Mooi avontuur beleef je broer.
    Geniet en maak nog meer mooie herinneringen.
    Liefs zussie
  8. Frank Zondag:
    15 april 2023
    Hoi lieve zussie,

Ja ik beleef zeker een mooi avontuur, die herinneringen die blijven, zeer zeker!
    Vakantie zit erop nu, we zijn weer thuis in Carine, onze autorit van 3,5 uur zit er weer op. In het Noorden is het iig een stuk warmer, dan in het zuiden.
    Maar er zitten nog een paar dagtripjes aan te komen, maar nu eerst even rust tot .............

groetjes en veel liefs van je broertje, dikke kus xx