Cape Leeuwin Lighthouse, the place where 2 oceans meet ........

11 april 2023 - Dunsborough, Australië

Vandaag, dinsdag de 11e reizen we nog verder naar het Zuiden, tot we niet verder kunnen. We rijden via Margaret River. Margaret River is zowel een region (streek) die vrij uitgestrekt is van Quindalup tot Augusta, maar er is ook een plaatsje en daar zijn we gestopt voor koffie op de heenweg. Het kostte ons alleen wat moeite om een geschikt plekje te vinden, bijna alle coffeeshops en tafeltjes die we vonden zaten vol. Het regende namelijk behoorlijk, vandaar. Hier in Australië drink je namelijk gewoon koffie in een coffeeshop, in NLD gebruik en rook je hele andere dingen in een coffeeshop, heel apart is dat. Afijn Rob en Ineke moesten even wachten in een winkelstraat, terwijl Esther de auto oppikte, zodat we naar een andere leuke coffeeshop gingen om een bakje koffie te drinken.

20230411_100534Even geduld nog .......even wachten nog......

20230411_105056 Toen we uiteindelijk een tafeltje hadden gevonden :-) was er prima koffie

en niet alleen de koffie was er heerlijk, maar ook de  Carrot Cake.

Vegan-Carrot-Cake-FEATURED

Margaret River was in vroeger jaren in trek bij de hippies en iedereen die kon schilderen, pottenbakken of andere creatieve gaven heeft die ik zelf vooral NIET heb :-). Er werd in die jaren denk ik ook wel wat stimulerende middelen gebruikt, die je vandaag de dag in de gemiddelde 'coffeeshop' in NLD wel kan ruiken. Vandaag de dag kosten de huizen in Margaret River vooral heel veel geld en woont hier volgens de familie vooral elite. Na de koffie gingen we verder door naar het Zuiden. Augusta it was ....... en het ligt 322 ten Zuiden van Perth en dat hebben we in 2 etappes afgelegd, de 1e etappe tot Dunsborough, waar we nu al sinds afgelopen zaterdag zijn. En gisteren dus ongeveer 90 km naar Augusta.

Eerst zijn we naar een pier in het haventje gegaan, waar we even de vissers hebben bewonderd.

20230411_115539Pier in Augusta

20230411_120635Vanaf de pier kijkend in de richting van de Zuidelijke Oceaan ........

IMG-20230411-WA0019.......waar ik dus de foto hierboven knipte

Vanaf de pier reisden we af naar Cape Leeuwin Lighthouse waar je kan aanschouwen hoe 2 oceanen elkaar ontmoeten, namelijk de Zuidelijke Oceaan (Southern Ocean) en de Indische Oceaan (Indian Ocean) en dat is toch iets heel bijzonders om te aanschouwen. Ik heb dit beeldmateriaal alleen op video, daar is aan de koppen op de golven te zien hoe dit tekeer gaat, wat is moeder natuur toch groots en wat zijn wij dan als mens maar nietige wezens op deze aardkloot. Wat vond ik dit geweldig om te zien!! Ik ben samen met Tante Ineke naar de vuurtoren gewandeld, vanaf deze plek kun je dit het beste aanschouwen. (We waren namelijk 2 dagen hiervoor al bij Cape Naturaliste Lighthouse geweest en ze vragen overal entree, natuurlijk ook voor onderhoud van deze speciale plaatsen)

20230411_12433220230411_13183420230411_13001020230411_12455820230411_125909

IMG-20230411-WA0028

Nog even bekomend van het schouwspel wat ik net had gezien, zochten we de rotsen op (aan de kant van de Indische oceaan) waar we bijna tot aan het water konden lopen.

20230411_13323620230411_13322520230411_132731

Na al deze wandelingen waren we allemaal wat hongerig geworden, toen zijn we even gestopt om een lekkere Pie te eten bij een Bakery in Augusta, langs de weg. Deze was bekend om zijn goede pie's (Ep, nee, het is geen oliebol :-) ) De eerste Pie die ik hier at was onderweg naar Dunsborough, afgelopen zaterdag en toen snapte ik niet hoe ik in vredesnaam de ketchup open kreeg, maar inmiddels was ik behoorlijk ingeburgerd tussen de Aussies.

20230411_135801Een Guiness Pie (en ik hou helemaal niet van bier)

110423_Augusta Bakery Cafe

En alsof ik nog niet genoeg had gezien, nam de familie mij mee naar een strandje genaamd Hamelin Bay waar je bij gunstig weer de Stingrays (Pijlstaart roggen) kon zien, gisteren heb ik er eentje kunnen volgen, de video zit er binnenkort ook bij. Eerlijk is eerlijk, de foto kreeg ik van Jackie, deze was van een andere dag, maar wel hetzelfde strandje. Ik heb er dus wel 1 kunnen volgen, alleen niet goed op de foto kunnen krijgen.

IMG-20230411-WA0016IMG-20230412-WA0003

Lieve mensen, wat heb ik gisteren een fantastische dag gehad, dat zullen jullie begrijpen, want even naar de Zuidpunt van Australië afreizen is echt prachtig. We hebben de dag afgesloten bij Clancys Fish Pub in Dunsborough en wat eet ik daar .........nasi goreng, en een lekkere :-)

IMG-20230411-WA003220230411_183929

Het verslag van woensdag de 12e volgt z.s.m. maar we gaan eerst een nachtje slapen .......tot morgen

1. Ineke:
    12 april 2023
    prachtige reis en wat geniet jij
    mooie foto`s en mooi verslag
    tot morgen
  2. Egbertsmit:
    12 april 2023
    Wat is dit prachtig en de oliebol mag jij een keer maken in NLD groetjes
  3. Spencer Pattiwael van Westerloo:
    Mooi Frank!!!
  4. Janna:
    12 april 2023
    Geweldig Frank leuke familie ze laten jou heel veel van australie zien groetjes
  5. Frank Zondag:
    15 april 2023
    Ja Janna, de familie laat me erg veel van het moois zien, vakantie zit erop, maar we gaan zeker nog een paar dagtripjes maken. Nu ga ik eerst weer trainen hier, wandelen en fietsen. groetjes
  6. Marja:
    13 april 2023
    Super daar zo te zien.veel plezier
  7. Frank Zondag:
    15 april 2023
    Het is hier fantastisch Marja, een schitterend land
  8. Janna:
    15 april 2023
    Prachtig dat de nassie ook lekker was vraag het recept kun je het ook in Nederland maken voor Heleen wanneer kom je terug met je tante
  9. Frank Zondag:
    21 april 2023
    Hey Janna, de nasi was heerlijk, alleen heb ik het recept niet gevraagd. Ik heb al nasi gemaakt hier voor oom en tante (en mezelf uiteraard :-) )