10 April, 2e paasdag 's middags naar NgILGI Cave

10 april 2023 - Yallingup, Western Australia, Australië

Esther, Griffin en Locky zijn ook gearriveerd en we zijn nu met zijn negenen in het grote vakantiehuis. Genoeg ruimte hier, 3 badkamers, 4 toiletten en 5 slaapkamers, we hebben ook allemaal genoeg ruimte om af en toe eens de rust op te zoeken, prima hier!

We (Jackie, Phil, Griffin, Locky, Mikayla en ik) gaan een bezoekje brengen aan één van de vele grotten die Australië rijk is en wij gaan naar de NgILGI Cave (naam komt van een Aboriginal verhaal uit de omgeving) in de buurt van Yallingup. (In vroeger jaren heette deze grot ook wel de Yallingup cave). Rob en Ineke bleven samen met Esther in het huis.

20230410_14340620230410_14342920230410_145807

Onder leiding van een gids daalden we af naar ongeveer 20 meter beneden de zeespiegel, waar de gids vertelde dat we op eigen tempo verder konden afzakken naar 25 meter en op 1 plek zelfs naar 30 meter en op sommige plekken waren het nauwe doorgangen en soms steile trappen. Niet te snel willen gaan, was het advies van de gids en op meerdere plekken stonden bankjes om te rusten en voor sommigen om op adem te komen.

20230410_153034IMG-20230410-WA0021(Locky, Griffin and Mikayla)20230410_151447

20230410_150940Maar we hebben hier echt hele mooie plaatjes gezien, stalactieten en stalagmieten.

Na het bezoek aan de grot hebben met zijn 4en (Jackie, Mikayla, Phil en ik) hebben we boodschappen opgehaald voor de wraps. (De jongens waren met hun eigen auto)

Jackie heeft heerlijke wraps gemaakt voor het avondeten, het was weer een mooie en gezellige dag met zijn allen .......op naar de dinsdag, dat belooft echt wat moois te worden ........naar 2 oceanen, oftewel nog verder naar het Zuiden

1. Ineke:
    12 april 2023