A day out with Esther

4 april 2023 - Carine, Australië

Ik had Esther gevraagd of dat we naar de DNA tower in Kings Park konden gaan, die inspiratie die haal ik van de reislogger van Leonie :-). (zondagskind.reislogger.nl) Ook het idee voor deze reislogger heb ik van mijn dochter 'gepikt', thank you Leonie!

Dus vertrokken wij om 10.30 richting Kings Park, op zoek naar een parkeerplek, dat zal wel lukken op een dinsdag, NOT. We wilden de auto parkeren in de buurt van de bushalte voor de BLUE CAT. (Gratis bussen door de stad in verschillende kleuren, elke kleur voor een ander hoek van Perth) Toen is Esther eerst gereden naar de ingang van het park naar de DNA tower, maar dat was wel een wandeling omhoog naar de toren, so we did.

040423_KINGS PARK_DNA TOWER-01Hier in het park zijn bij elke boom bordjes geplaatst van de gesneuvelden in WOI. Sgt Thomas G Clayton 21 years RIP 040423_KINGS PARK_DNA TOWER-05040423_KINGS PARK_DNA TOWER-04

040423_KINGS PARK_DNA TOWER-03

Vanaf de toren (15 meter hoog, 101 traptreden) heb je een werkelijk prachtig uitzicht over de stad Perth.

040423_KINGS PARK_DNA TOWER-06040423_KINGS PARK_DNA TOWER-08040423_KINGS PARK_DNA TOWER-07

040423_KINGS PARK_DNA TOWER-09

Na onze wandeling naar de toren, beklimmen, afdalen en onze wandeling terug (downhill :-) ) kregen we behoorlijk dorst, maar mijn dorst werd nog niet gelest (ja met onze waterflessen) maar een biertje en een wijntje, hierop moesten we nog even wachten. Nog even een kort toiletbezoek en wat foto's aan het beging van het park en toen de auto in, weer een op zoek naar een parkeerplek.

040423_KINGS PARK_DNA TOWER-13040423_KINGS PARK_DNA TOWER-14040423_KINGS PARK_DNA TOWER-15

040423_KINGS PARK_DNA TOWER-11

Wij vonden een parkeerplek, geparkeerd en op naar de BLUE CAT (Central Area Transit), in Australie snappen ze het wel!! Bied de mensen gratis vervoer aan de stad in en de auto's worden geparkeerd waar je ze wilt hebben, op de parkeerplekken buiten de stad en niet in de stad.

'Hop on the bus '

040423_ELIZABETH QUAY_09

Op naar Elizabeth Quay een prachtige plek aan het water van de SWAN river met horeca, ferrie om over te varen en kapitale hoogbouw, hotels, appartementen. Vanaf deze plek heb je het uitzicht naar Kings Park (waar ik eerder was en waar de auto staat).

040423_ELIZABETH QUAY_04040423_ELIZABETH QUAY_01040423_ELIZABETH QUAY_07040423_ELIZABETH QUAY_05

040423_ELIZABETH QUAY_09 en eindelijk onze zuur verdiende drankjes :-)

Nog een paar foto's van Elizabeth Quay

040423_ELIZABETH QUAY_08040423_ELIZABETH QUAY_09

040423_ELIZABETH QUAY_02

'Hop on the boat / ferry'

Ik had geen foto's van de overtocht, maar wel 2 filmpjes, die kan ik alleen niet in mijn verhaal plaatsen. Je vind ze bij de de video's. Op naar South-Perth, waar je o.a de dierentuin kan vinden, niet dat ik daar naar op zoek was, zeker niet :-).

Wat we wel hebben gevonden was een leuke plek voor een lunch en een drankje :-).

040423_ELIZABETH QUAY_10040423_ELIZABETH QUAY_11uitzicht op Elizabeth Quay

Boatshed Cafe langs de South Perth foreshore was de plek waar we hebben geluncht en een leuke wandeling langs de foreshore. Kortom het was weer een mooie dag, oh ja ........nog even een kleine boodschap gehaald samen met tante. Buttermilk en greek yoghurt.

Voor de woensdag nog niets in de planning, wellicht even op de fiets naar Jackie, vanmiddag

1. Gerard Gelling:
    5 april 2023
    Prachtig weer daar Frank!
  2. Frank Zondag:
    5 april 2023
    Ja Gerard, het is hier schitterend!
  3. Janna:
    5 april 2023
    Prachtig Frank ik wordt er een beetje jaloers van geniet ervan
  4. Egbertsmit:
    5 april 2023
    Weer een leuk verslag en prachtige foto's.. Bedankt
  5. Ineke:
    5 april 2023
    weer genoten van je verslag
  6. Spencer Pattiwael van Westerloo:
    6 april 2023
    Weer mooie inspirerende foto’s!!!