Down South........op naar Dunsborough Geographe Cove Resort

8 april 2023 - Dunsborough, Australië

Zaterdag 8 april, de grote dag, start van onze vakantie reis naar het Zuiden.

Vanmorgen zijn we met 2 auto's vertrokken naar Dunsborough, Geographe Cove Resort, naar 'ons' (voor 1 week) prachtige vakantiehuis. Phil in de Mazda samen met Mikayla en Jackie, Rob, Ineke en ik in de Jeep.

Maar eerst hebben Jackie en ik Romeo de kat (van Rob en Ineke) vanmorgen vroeg weggebracht naar het 'pension'. Dat is bij hun eigen dierenarts, hij heeft ook een pensionregeling en Romeo is daar bekend. Op de terugweg ben ik meegereden met Jackie via hun huis, om daar de kayak (nummer 1) op te laden. Phil is herstellende van een hernia operatie, dus die moet nog even rustig aan doen. Alles ingeladen in de mazda voor Phil, Mikayla en Jackie.  Phil en Mikayla begonnen alvast aan hun reis.

De kayak nr 1 bovenop de Jeep om vervolgens met Jackie weer naar Rob en Ineke te rijden en daar Kayak nr 2 op te laden.  Onze koffers ingeladen, van Rob, Ineke en mij, kayaks nog een keer gecheckt en onderweg.

De weg naar het Zuiden gaat via de Kwinana Freeway, Forrest Highway en Bussell Hwy en we komen voorbij de plaatsen Mandurah, Bunbury en Busselton.

Wij hebben even een korte break gehad bij het Miami Bakehouse West en hebben daar een Pie gegeten met een beker koffie.

IMG-20230408-WA0000

20230408_12540720230408_131553

Toen we na een rit van een kleine 3 uur (280 km) aankwamen in het Zuiden, snel de auto's ontladen, Kayaks eraf, achter het huis, toen gaan zwemmen.

Jackie en ik gingen eerst naar de zee, 250 meter wandelen, het zeewater was heel erg helder, maar er lag behoorlijk wat zeewier in het water. Dus toen naar het zwembad, 25 meter van ons huisje en daar even schoongespoeld.

20230408_170438IMG-20230408-WA0002 'Opa en oma' keken toe en het was goed.

Na het zwemmen hebben we met zijn alleen even een klein stukje gewandeld, om van de invallende avond te genieten. Een sunset zul je hier alleen niet zien (kijk maar even op Google maps, dan zie je waarom).

20230408_17224420230408_173135

Voor het warme eten had tante Ineke haar befaamde Chicken Curry gemaakt en daar hebben we net van genoten.

A.s maandag komen Esther, Griffin en zijn kameraad Lockie ook nog. Zij moesten het weekend nog werken.

Tot zover, we gaan er een mooie week van maken, alleen voorspellen ze niet zulk goed weer. Als we hier het warme weer op willen zoeken, dan zou je naar het Noorden kunnen gaan en niet naar het Zuiden, precies tegenovergesteld als bij ons (Z van de evenaar).

Maar we klagen hier nog steeds niet hoor, het is hier nog altijd prima uit te houden!!

Ik meld me weer als er nieuws is, groeten en fijne paasdagen allemaal!

Pasen

1. Egbertsmit:
    8 april 2023
    Ik wens jou en de familie een prettige vakantie en genieten
  2. Ineke:
    8 april 2023
    mooie foto's weer en een prachtig resort veel plezier en hopelijk blijft het weer wel goed
  3. Spencer Pattiwael van Westerloo:
    9 april 2023