Aan alles komt een eind...........zelfs aan de Busselton Jetty

14 april 2023 - Busselton, Australië

.......maar helaas ook aan deze prachtige vakantie, maar nog 1 uitstapje staat op het programma The Busselton Jetty.

140423_BUSSELTON JETTY-03140423_BUSSELTON JETTY-08

Wij vertrokken na de ochtend koffie, omdat Esther en Mikayla ook terug gingen richting huis.

En toen waren we nog met 5 en konden we met 1 auto op pad naar Busselton.

Busselton ligt 220 ZW van Perth en 25 km O van Dunsborough. De stad is in 1832 door de familie Bussel.

Busselton heeft een pier (Jetty) van 1841 meter lang de Indische Oceaan in.

140423_BUSSELTON JETTY-09140423_BUSSELTON JETTY-10

Er stond echt een flinke wind, noem het gerust maar een storm en hoe verder we de oceaan op kwamen, hoe harder het leek te gaan waaien en het koelde goed af.

140423_BUSSELTON JETTY-02140423_BUSSELTON JETTY-01

Oom Rob en tante Ineke gingen met het treintje, die aan de West kant gelukkig dicht was, om de treinpassagiers te beschermen tegen die gure Westenwind.

140423_BUSSELTON JETTY-06

140423_BUSSELTON JETTY-05

Jammer genoeg was het einde van de pier afgesloten, aangezien ze daar nieuwbouw gaan plegen, namelijk een restaurant. De bouw moet in juni 2023 klaar zijn, er was alleen nog niets te zien van enige bouwwerkzaamheden. Daar zullen de toeristen nog even geduld voor moeten hebben.

140423_BUSSELTON JETTY-0720230414_120323

140423_BUSSELTON JETTY-04

Na afloop van onze wandeling over de woeste baren, genoten we van een heerlijke lunch bij restaurant equinOx en wat helaas ook het einde van deze fantastische vakantie betekende.

Ik wil de familie allemaal tot zover bedanken voor alles wat ze mij nu al hebben laten zien! Thank you, Rob, Ineke, Jackie, Phil and Esther.

Onze gezamenlijke vakantie is weliswaar voorbij, maar mijn verblijf in Australië duurt gelukkig nog 12 dagen. Er volgen nu nog enkele dagtripjes, waarvan ik zeker weer verslag zal doen .........maar nu eerst even rust, dwz actieve rust. Ik ga de fietstochten weer oppakken hier en mijn wandelingen, tenslotte moeten de 'gestapelde calorieën' ook weer verbruikt worden :-)

Tot het volgende verslag

1. Ineke:
    leuke vakantie Frank en veel gezien 👍
  2. Egbertsmit:
    15 april 2023
    Maar dit nemen ze je nooit weer af Frank
  3. Spencer Pattiwael van Westerloo:
    15 april 2023
    Mooi dat je nog heel wat dagen in het vooruitzicht hebt ☀️
  4. René:
    15 april 2023
    He Frank, mooie reis en vooral die pier lijkt mij prachtig. Geniet er van (maar dat doe je zie ik aan de foto's). Gr
  5. Frank Zondag:
    21 april 2023
    Hey bud, ja het is in een woord SCHITTEREND hier. groet
  6. Janna:
    17 april 2023
    Die lange pier lijkt mij doodeng vooral als er zo veel wind staat zo te zien geniet je vol op groetjes
  7. Frank Zondag:
    21 april 2023
    Viel mee Janna, er staan leuningen aan beide kanten en je waait er niet zomaar af