Just a walk in the park to spot kangaroos in the wild

25 april 2023 - Padbury, Australië

Het is vandaag dinsdag 25 april en Jackie en Phil haalden mij rond koffietijd op bij oom Rob en tante Ineke.

Voor vandaag stond de wandeling gepland vanuit het huis van Phil en Jackie naar Pinnaroo valley memorial park. Ik had in de afgelopen 3 weken namelijk wel kangaroos in het wild gespot, maar nog niet vastgelegd op de gevoelige plaat, dus dat moest nog wel gebeuren.

Dus wandelschoenen aan en regenjack mee (want er was regen voorspeld), hond Asher aangelijnd en weg waren we. Voor Asher was het een extra spannende wandeling, want zodra zij de lucht van kangaroos ruikt dan wil ze er achter aan. En ook kangaroos zijn heel erg op hun hoede wanneer ze een hond zien, want hun ergste vijand in het wild, dat zijn namelijk de dingo's.

Eerst liepen we door 2 andere parken

20230425_110923

om uiteindelijk bij Pinnaroo valley memorial park te komen. Prachtige omgeving om er te komen, maar nog altijd geen buideldieren gezien. Maar zodra we in het memorial park waren zaten ze daar met tientallen bij elkaar, wat een geweldig gezicht.

20230425_114219

20230425_113820

Naast dat er veel kangaroos te zien zijn heeft het park nog een andere belangrijke functie, namelijk een plek om te gedenken en herdenken.

Pinnaroo Valley Memorial Park wordt algemeen beschouwd als de meest milieuvriendelijke begraafplaats in Australië. Het park, dat in 1978 voor het eerst werd gebruikt, is ontwikkeld en onderhouden als een natuurlijke bushland-begraafplaats die alleen is beplant met inheemse soorten. Monumenten zijn niet toegestaan, maar elk graf wordt gemarkeerd door een platte bronzen plaquette.

20230425_11565020230425_11354420230425_120044

De natuurlijke omgeving van Pinnaroo biedt een toevluchtsoord voor veel inheemse dieren, waaronder kangoeroes. Het terrein is een populaire attractie voor wandelingen, joggen en picknicks.

IMG-20230425-WA0002

Thuis gekomen van onze wandeling moest ik bij Jackie in de keuken toch eens Vegemite eten. (Vegemite is a thick, dark brown Australian food spread made from leftover brewers' yeast extract with various vegetable and spice additives)

Jackie en Esther vertelden me dat als je in Australie bent dan moet je dit hebben geproefd! So I did taste it!

IMG-20230425-WA0000Vegemite smaakt wat zoutig en het is gemaakt van gist.

Dus eigenlijk wordt het gemaakt van de restanten na het brouwproces van bier. Ik dacht al, er moet iets goeds zijn aan dit product.

Rijk aan vitamine B, dus gezond ...........net als bier

Weer wat ervaringen rijker, maar de teller tikt maar door .......................................al 25 dagen hier en nog maar 3 te gaan ...........tijd vliegt als je het naar je zin hebt

Morgen gaan we naar Mundaring Weir

1. Egbertsmit:
    25 april 2023
    Frank , is dat bier zo gezond dan moeten we daar meer van drinken. Gr
  2. Frank Zondag:
    Ep,
    Klopt, alleen ik weet dat het voor jou niet zo gezond is, jammer hoor. Witte wijn is ook lekker. groet Frank
  3. Ineke:
    mooie dag weer Frank
    Mundaring Weir is wel een prachtige stuwdam geniet ervan ben benieuwd naar de foto`s
  4. Frank Zondag:
    Het was ook schitterend Ineke
  5. Janna:
    25 april 2023
    Wat zie je veel Frank wat geweldig.
  6. Frank Zondag:
    26 april 2023
    Ja Janna, ik bof maar met mijn familie hier!
  7. Spencer Pattiwael van Westerloo:
    26 april 2023
    Jaaa eindelijk de 🦘🦘🦘 gezien!!!!
  8. Frank Zondag:
    26 april 2023
    Jaja, en best heel veel ook Spence !